Petrol yatay harekette

Kasım 17, 2022

Paylaş

Card image cap

Petrol güç kaybediyor. Petrol fiyatları Çin’de COVID-19 vakalarının artması sebebiyle güç kaybediyor. Çin dünyanın en büyük petrol tüketicisi olarak öne çarpıyor. Dolar endeksinin ABD perakende verilerinin gelmesinin ardından değer kazanması da petroldeki baskıyı artıran etkenlerin arasında. ABD perakende satış değişimi aylık bazda %1,3 seviyesinde gerçekleşirken piyasa beklentisi verinin %1,0 gelmesi yönündeydi. ABD perakende satışlarının iyi gelmesi Fed’in faiz artırımlarında daha cesur olmasını önünü açabilir beklentisiyle Dolar endeksi 105 seviyesinden 106 seviyesine doğru yükseliş gösterdi. Dün ABD ham petrol stoklarındaki -5,400 Milyon varillik azalış olağan şartlarda petrol fiyatlarını desteklemesi gerekirken verinin açıklanmasının ardından petrol fiyatlarında kayda değer bir artış gözükmedi. Ayrıca Avrupa Merkez Bankası’ndan (ECB) gelen yüksek enflasyonun devam etmesiyle birlikte faiz artırımlarında gidilecek yolun hala olduğu yönünde açıklamalar resesyon endişelerini artırdı. Piyasalar bugün EURO Bölgesi TÜFE verisini ve ABD işsizlik başvurularını yakından takip edecek. 

WTI Teknik Analiz: WTI 22 günlük hareketli ortalaması 87,15’in ve 50 günlük hareketli ortalaması 85,97’nin altında fiyatlanıyor. Yükseliş hareketinin yaşanması halinde günlük ortalamalar direnç seviyesi olarak takip edilebilir. Aşağı yönlü bir harekette ise yatay kanalın desteği 81,29 olarak karşımıza çıkıyor.
 
Destekler: 83,56 / 81,29 /  80,86 
Dirençler: 85,97 / 87,15 / 94,03 

BRENT Teknik Analiz: 22 günlük hareketli ortalaması 94,23’ün ve 50 günlük hareketli ortalaması 92,48’in altında fiyatlanan Brent petrol’de yükseliş hareketi senaryosunda günlük ortalamalar direnç seviyesi olarak izlenebilir. Brent fiyatında düşüş yaşanması halinde 89,93 destek seviyesi olarak dikkate alınabilir.

Destekler: 91,25 / 89,93 / 87,09  
Dirençler: 92,48 / 94,23 / 96,51

100,000 dolarınız olsaydı ne yapardınız? Sanal parayla Forex’i öğrenin Risk Almayın!

  • 2024 yılı 2. Çeyrek dönemi itibariyle kâr eden müşteri oranı %26, zarar eden müşteri oranı %74’tür.