Ekonomik Gelişmeler- 6.02.2024

Başak KARA | Şubat 6, 2024

Paylaş

Card image cap

Türkiye

TCMB'de başkan değişikliği sonrası kurumlar beklentilerini paylaşmayı sürdürüyor. Deutsche Bank, başkan değişimi ve kalıcı yüksek enflasyonun 2024'te daha fazla faiz artışının önünü açabileceğini belirtti.

Ocak ayında tüketici fiyatları, asgari ücret artışları ve vergi ayarlamalarının da etkisiyle Aralık ayına göre %6,70 arttı. yıllık enflasyon ise yüzde 64,86 olarak belirlendi.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Ocak ayı enflasyon verisi hakkında değerlendirmede bulundu. Şimşek sosyal medya hesabından "Yıllık enflasyonda yılın ikinci yarısında belirgin bir gerileme göreceğiz" dedi.

OECD, Türkiye ekonomisinde büyümenin bu yıl yüzde 2,9 olması beklenirken, 2025 beklentisi yüzde 3,1 oldu.

Fitch Ratings, bu yıl Türkiye dahil gelişmekte olan en büyük dokuz ülkeye sermaye akışının son 10 yılın en yüksek seviyesine çıkarak 200 milyar doları bulacağını öngördü.

ABD

Minneapolis Fed Başkanı Neel Kashkari, dirençli bir ekonomi ve muhtemelen daha yüksek bir nötr faiz oranının, Fed'in gösterge faiz oranını düşürmeye karar vermeden önce daha fazla çalışma yapması gerektiği anlamına geldiğini söyledi.

Piyasanın yıldız ismi JPMorgan Stratejisti Marko Kolanovic’e göre piyasaların fiyatladığından daha az Fed faiz indirimi gerçekleşecek.

ABD’de ISM hizmet sektörü PMI verisi ocakta önceki aya kıyasla 2,9 puan artarak 53,4'e yükseldi.

ABD’de bileşik PMI ise Ocak'ta bir önceki aya kıyasla 1,1 artışla 52 olarak kaydedildi.

ABD için resesyon öngörüsünde bulunan ilk bankalardan olan Deutshce Bank bu tahmininden vazgeçti.

Avrupa

Euro Bölgesi'nde Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE), Aralık'ta tahminlere paralel olarak aylık bazda yüzde 0,8 düştü.

Dünya

OECD bu yıl için küresel ekonomik büyüme tahminini yüzde 2,7'den yüzde 2,9'a yükseltti. Türkiye ekonomisinde ise büyümenin bu yıl yüzde 2,9 olması beklenirken, 2025 beklentisi yüzde 3,1 oldu.

100,000 dolarınız olsaydı ne yapardınız? Sanal parayla Forex’i öğrenin Risk Almayın!

  • 2024 yılı 2. Çeyrek dönemi itibariyle kâr eden müşteri oranı %26, zarar eden müşteri oranı %74’tür.